سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط عمومی ثبت نام آزمون قضاوت 1404

شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1404 از مهم ترین سوالات متقاضیان این آزمون می باشد. آزمون قضاوت سهمیه نسبتا کمی دارد و داوطلبان برای شرکت در این آزمون و کسب موفقیت در مصاحبه آن باید واجد الشرایط را داشته باشند. در صورت نداشتن هر یک از شرایط مورد نیاز امکان نام نویسی وجود نخواهد داشت. در متن مقاله به طور کامل در مورد شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1404 توضیح داده شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فهرست مطالب

  • شرایط عمومی ثبت نام آزمون قضاوت 1404
  • شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون قضاوت 1404
  • شرایط ثبت نام خانم ها آزمون قضاوت 1404
    • سهمیه های آزمون
    • سوالات متداول

شرایط عمومی ثبت نام آزمون قضاوت 1404

داوطلبانی که قصد تصدی منصب قضاوت را دارند، می توانند در آزمون قضاوت شرکت کرده و در صورت کسب موفقیت در این آزمون شروع به فعالیت در این جایگاه نمایند. برای ثبت نام آزمون، داوطلبان باید شرایطی را داشته باشند و در غیر این صورت مجاز به نام نویسی نخواهند بود. 

 

بخوانید: ثبت نام آزمون قضاوت

 

سازمان قوه قضاییه هر ساله از طریق سایت مرکز آزمون های جهاد دانشگاهی، دفترچه راهنمایی را منتشر کرده و در آن تمامی شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1404 را مشخص می کند. داوطلبان با مطالعه دفترچه می توانند از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت‌نام مطلع شده و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون قضاوت ‍در دسته شرایط عمومی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

? تابعیت کشور ایران

? اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران

‌? ایمان به دین اسلام

? اعتقاد به ولایت فقیه

‌? نداشتن وابستگی در و فعالیت در گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران

? طهارت مولد

‌? برخورداری از سلامت جسمانی و روانی

? ارائه کارت معافیت یا پایان خدمت

‌? عدم سابقه کیفری

? عدم اعتیاد به موارد مخدر و یا دخانیات

‌? شهرت به اخلاقیات پسندیده

? حداقل 22 و حداکثر 36 سال در زمان ثبت نام آزمون

نکته: در صورت داشتن سهمیه ایثارگران و یا داشتن مدرک کارشناسی ارشد 2 سال به حداکثر سن داوطلبان اضافه خواهد شد. این افزایش سن برای داوطلبان با مدرک دکتری 4 سال خواهد بود. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت ?? کانال اخبار تحصیلی ?? کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” اخبار تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون قضاوت 1404

شرایط اختصاصی به مدرک و مقطع تحصیلی مجاز برای نام نویسی این آزمون مربوط می شود. مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1404 از دسته شرایط اختصاصی به شرح موارد زیر هستند. 

? داشتن مدرک کارشناسی حقوق و یا کارشناسی فقه و حقوق از شرایظ ثبت نام آزمون قضاوت

‌? داشتن مدرک الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی

? ارائه مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق

? ارائه مدرک کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد

‌? برخورداری از حداقل سطح دو حوزوی

 

شرایط ثبت نام خانم ها آزمون قضاوت 1404

آزمون قضاوت هر ساله به این منظور برگزار می شود تا افراد واجد الشرایط برای منصب قضاوت شناسایی شده و به فعالیت در این جایگاه بپردازند. بانوان زیادی نیز متقاضی شرکت در این آزمون و فعالیت در مصب قضاوت می باشند اما شرایط برای خانم ها در این حوزه شغلی کمی متفاوت می باشد. 

به طور کلی هر ساله 90 درصد افراد پذیرفته شده در آزمون قضاوت آقایان هستند و تنها 10 درصد به خانم ها اختصاص می یابد چراکه استان های مختلف برای جذب خانم ها محدودیت هایی را در نظر می گیرند. معمولا بانوان می توانند پس از قبولی در آزمون قضاوت و همچنین قبولی در مصاحبه اختصاصی، به عنوان دادیار در دادگاه های قضایی فعالیت نمایند و یا به عنوان مشاوره در دادگاه های خانواده فعالیت کنند. 

 

سهمیه های آزمون

در آزمون قضاوت سهیمه های مختلف برای متقاضیان واجد الشرایط در نظر گرفته شده است. در حدود 30 درصد سهمیه پذیرش در این آزمون به افراد با سهیمه اختصاص می یابد. برخی از سهمیه ها و شرایط ثبت نام آزمون قضاوت به شرح موارد زیر می باشند. 

? جانبازان حداقل 10 درصد جانبازی

‌? آزادگان با حداقل 3 ماه اسارت

? رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه

‎‌? همسر و فرزندان شهدا

? همسر و فرزندان جانبازان حاقل 25 درصد و آزادگان

? فرزندان رزمندگان با حداقل 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام آزمون قضاوت 1404 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون قضاوت می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1403 چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد شرایط ثبت نام توضیح داده شده است. 

  2. شرط سنی آزمون قضاوت چقدر است؟

    داوطلبان باید حداقل 22 و حداکثر 36 سال داشته باشند. تبصره هایی نیز در مورد سن در نظر گرفته شده که در متن به آن ها اشاره کرده ایم. 

  3. شرایط پذیرش خانم ها در آزمون قضاوت چیست؟

    سهمیه پذیرش بانوان در آزمون قضاوت بسیار کمتر است و تنها می توانند به عنوان دادیار یا مشاور خانواده فعالیت نمایند.

 

منبع: شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1404